terça-feira, 18 de junho de 2024

A sucessão discipular:site VAISNAVA DISCUSSIONS. Meu comentário sobre se Srimat Radharani participa do param parah.


Unseen Gurus

PictureSri Caitanya Mahaprabhu reveals himself to Ramananda Raya
There are others also who are working, and their ideal will inspire me, although physically I am not seeing any companion or any follower with me. The inspiration of the unseen gurus will be our fare. They will inspire us to go on with the journey. And our own sincere hankering for the truth will be our real guide.
 
That is guru parampara.

Who is guru? Is guru a body? Or is the guru a vairagi, a renunciant? Or is the guru only a formal guise, a hypocrite who is showing the appearance of a sadhu, but within is doing something else? Who is a guru? Only one who will exclusively guide me to Krsna and Mahaprabhu, with devotion . He is my guru, whatever he may be.
 
Mahaprabhu told Ramananda Raya, "Ramananda, why do you shrink away? Do you think that I am a sannyasi and you are a grhastha ? You are always hesitating to reply to my questions. Do you think it does not look well for you to advise a sannyasi brahmana ? Don't hesitate. You know Krsna best. Give Krsna to me. Have courage." In this way, Mahaprabhu was encouraging Ramananda. "By the grace of Krsna, you have that capital. Give it to me. You are a real capitalist. I have come to preach to the world that you are the wealthiest capitalist of the spiritual world. And that must be used for the good of the public. Don't hesitate. Don't shrink away. Come out."
 
Ramananda said, "Yes, it is your capital. You have deposited it with me, and today you have come to withdraw it from me. It is your property. I understand. And you press and push me to take it out. All right. I am a mere instrument, used by you. Whatever you want me to say, I am ready to say." In this way, Ramananda was going on. But is Ramananda a member of a sampradaya ? We are so much indebted to Ramananda Raya, but he is not in the guru parampara. Still, he is more than many of the gurus who are in the guru parampara.
 
Srimati Radharani is not in the guru parampara. Should we dismiss her? First there should be guru, and then there is the question of parampara. The question of first importance is who is guru? And then there can be a chain of them coming down. 
fonte: https://vaisnava.weebly.com/blog/the-disciplic-succession acessado18/06/2024 às 20:51


Gurus invisíveis

FotoSri Caitanya Mahaprabhu se revela a Ramananda Raya
fonte: https://vaisnava-weebly-com.translate.goog/blog/the-disciplic-succession?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=pt&_x_tr_hl=pt-BR&_x_tr_pto=wapp
Há outros que também estão trabalhando, e seu ideal me inspirará, embora fisicamente não esteja vendo nenhum companheiro ou seguidor comigo. A inspiração dos gurus invisíveis será a nossa tarifa. Eles nos inspirarão a continuar a jornada. E o nosso desejo sincero pela verdade será o nosso verdadeiro guia. Esse é o guru parampara. Quem é o guru? O guru é um corpo? Ou o guru é um vairagi, um renunciante? Ou o guru é apenas um disfarce formal, um hipócrita que mostra a aparência de um sadhu, mas por dentro está fazendo outra coisa? Quem é um guru? Somente alguém que me guiará exclusivamente a Krishna e Mahaprabhu, com devoção. Ele é meu guru, seja ele qual for. Mahaprabhu disse a Ramananda Raya: “Ramananda, por que você se afasta? Você acha que eu sou um sannyasi e você um grhastha ? um brahmana sannyasi ? Não hesite. Você conhece Krishna melhor. Dê-me coragem. Dessa forma, Mahaprabhu estava encorajando Ramananda. "Pela graça de Krishna, você tem esse capital. Dê-mo. Você é um verdadeiro capitalista. Eu vim pregar ao mundo que você é o capitalista mais rico do mundo espiritual. E isso deve ser usado para o bem do público. Não hesite. Ramananda disse: "Sim, é o seu capital. Você o depositou comigo e hoje veio retirá-lo de mim. É sua propriedade. Eu entendo. E você me pressiona e me pressiona para retirá-lo. Tudo bem . Eu sou um mero instrumento, usado por você. Tudo o que você quiser que eu diga, estou pronto para dizer. Dessa forma, Ramananda estava agindo. Mas Ramananda é membro de uma sampradaya ? Estamos muito gratos a Ramananda Raya, mas ele não está no guru parampara. Ainda assim, ele é mais do que muitos dos gurus que estão no guru parampara. Srimati Radharani não está no guru parampara. Devemos dispensá-la? Primeiro deveria haver o guru, e depois há a questão do parampara. A questão de primeira importância é quem é o guru? E então pode haver uma cadeia deles caindo.
 


Obrigado pela visita, volte sempre. Se você observar que a postagem, vídeo ou Slideshare está com erro entre em contato.

Nenhum comentário:

Consertando uma lavadora Brastemp 15Kg (BWH15ABBNA70) com o botão de liga/desliga intermitente

7 de fev. de 2021 GARIBALDI A lavadora aqui de casa, foi só sair da garantia, que começou a não querer ligar. Acreditei que seria um probl...